Sprzęgła hydrokinetyczne, dzięki swojej konstrukcji i wykorzystywaniu cieczy (najczęściej oleju), jako medium przenoszącego moment obrotowy, są idealnym rozwiązaniem dla automatycznych skrzyń biegów: umożliwiają łagodne sprzęganie wału korbowego z wałem sprzęgłowym, zmniejszają uderzenia momentu obrotowego i zabezpieczają układy przed przeciążeniem. Taki typ sprzęgła wykorzystuje bezwładność cieczy (zmuszanej do krążenia pomiędzy łopatkami ustawionych naprzeciw siebie wirników pompy i turbiny) do przenoszenia siły napędowej pomiędzy wałem korbowym i skrzynią biegów. Wał korbowy silnika wyposażony jest w wirnik pompy poruszający ciecz, natomiast łopatki wirnika turbiny, odbierające od tej cieczy energię, zlokalizowane są na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów.
Do głównych objawów zalicza się pogorszenie się osiągów auta, przetrzymywanie biegów, falowanie obrotów silnika podczas jazdy ze stałą prędkością czy szarpana zmiana przełożeń. Jednakże należy pamiętać że przed decyzją oddania konwertera do regeneracji należy udać się do serwisu specjalizującego się w naprawach automatycznych skrzyń biegów celem diagnozy i sprawdzenia czy nasze domysły o zużyciu sprzęgła mają potwierdzenie w praktyce.
Niektórzy użytkownicy aut z automatyczną skrzynią biegów nie mają świadomości, że należy wymienić olej w układzie przeniesienia napędu. Jest to o tyle istotne ponieważ olej w skrzyni automatycznej odpowiada za przenoszenie momentu obrotowego w konwerterze, zapewnia smarowanie przekładniom planetarnym kolejnych biegów, chłodzi i jest czynnikiem umożliwiającym sterowanie. Jednak zupełnie na przekór tym licznym zadaniom operacja wymiany oleju ATF jest trudna i dlatego często zaniedbywana.
olej, starzejąc się, traci swe pierwotne właściwości, więc z czasem nie spełnia wszystkich stawianych mu wymagań. Zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość, lepkość, własności smarne, myjące itd. Skrzynia ulega wówczas przyspieszonemu zużyciu.
Dlatego pilnowanie interwałów wymiany oleju jest istotnym punktem w poprawnym użytkowaniu automatycznej skrzyni biegów
Bądź cierpliwy. Lewarek w pozycji „P” przesuwaj tylko wtedy, gdy auto jest całkowicie zatrzymane, tyczy się to też biegu wstecznego.
Agresywne przyśpieszenie auta poprzez wduszenie pedału gazu do podłogi uruchamia funkcję Kickdown, która ma na celu wymuszenie zredukowania biegów o jak największą liczbę tak by maksymalnie wykorzystać możliwości układu napędowego. Nadmierne korzystanie z tej funkcji powoduje przyśpieszenie zużycia sprzęgła hydrokinetycznego. Zdecydowanie bezpieczniejsze dla żywotności konwertera jest liniowe przyśpieszenie, a z funkcji kicdown należy korzystać z głową.
Nie przełączaj trybów jazdy gdy tego nie musisz. Na światłach nie wrzucaj na luz (pozycja „N”) - lepiej pozostawić dźwignię zmiany trybów w pozycji „D”. Częste przełączanie skrzyni z trybu N” na „D” doprowadzi do szybszego zużycia tarczek sprzęgłowych w twoim konwerterze.
Pamiętaj o interwałach wymiany oleju w skrzyni biegów. Sprzęgło hydrokinetyczne również pewne wymogi serwisowe. Podstawowy dotyczy regularnej wymiany oleju w układzie. Procedurę należy powtarzać średnio co 60 tysięcy kilometrów - chyba że zalecenia producenta mówią inaczej.
Oferowana przez nas naprawa i regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego skierowana jest do wszystkich właścicieli pojazdów, bez względu na miejsce zamieszkania. Dotychczas z naszych usług korzystali klienci z takich miast jak Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Elbląg, Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot), Gliwice, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Lubin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra i wielu innych.
Hydrokinetyczne.pl
ul. Hajdowska 10
20-231 Lublin
Telefon: +48 782 026 726
Email: hydrokinetyczne.lublin@gmail.com
Czynne: pn - pt: 8:00 - 16:00